Wil jij mensen ook laten kennismaken met jouw zorgorganisatie? Draag je graag je steentje bij aan een toegankelijke geestelijke gezondheidszorg en een correcte beeldvorming? Doe dan mee aan de Open Geestdagen en zet je deuren open!
Doe je mee aan de Open Geestdagen op zaterdag 7 en/of zondag 8 oktober 2023? Dan kan je zelf kiezen of je één of twee dagen je deuren openzet.
De Open Geestdagen zullen zeker niet jaarlijks terugkeren. Mis dus je kans niet en neem zeker deel in 2023. Hoe meer deelnemers, hoe sterker de GGZ naar buiten kan komen.
Alle aanbieders met een erkend residentieel of ambulant zorgaanbod in de geestelijke gezondheid. Ook algemene ziekenhuizen kunnen deelnemen, maar enkel met die afdelingen of diensten die geestelijke gezondheidszorg aanbieden (dus bijvoorbeeld geen spoeddiensten of OK’s).
Al heel wat zorgorganisaties schreven zich intussen in. Toch streven we naar nog meer deelnemers. Hoe ruimer de ggz-sector vertegenwoordigd is, hoe meer mensen tijdens de Open Geestdagen de verschillende zorgorganisaties in hun buurt kunnen leren kennen. Door deel te nemen kan ook jouw zorgorganisatie bijdragen aan een toegankelijke geestelijke gezondheidszorg en een correcte beeldvorming.
Ook roepen we organisaties graag op om lokaal de handen in elkaar te slaan. Kleinere organisaties of werkingen die hun deur niet letterlijk kunnen openzetten, kunnen met elkaar of een grotere organisatie samenwerken om een activiteit te organiseren.
Behoort jouw organisatie niet tot een van deze categorieën? Wil je deelnemen met meerdere organisaties die deel uitmaken van dezelfde vzw en die in dezelfde gemeente gesitueerd zijn?
Neem zeker contact op via [email protected]. We hebben je er graag bij!
De Open Geestdagen zijn de jaarcampagne van Te Gek!? van 2023. Dat betekent dat de klassieke ingrediënten van de media- en publiekscampagne in 2023 volledig in het teken zullen staan van de Open Geestdagen.
De VRT en De Standaard hebben al hun medewerking bevestigd om in aanloop naar 7 en 8 oktober redactionele aandacht te geven aan de Open Geestdagen. Denk hierbij aan o.a. radio- en televisiespots en interviews met de Open Geestdagen-ambassadeurs Dirk De Wachter, Mathias Vergels, Selah Sue en Guy Swinnen. Er lopen gesprekken met productiehuis De Chinezen over een tv-reeks met Mathias Vergels. Daarnaast neemt Mathias ook een campagnelied met videoclip op én tourt hij in zowel psychiatrische als culturele centra met de Open Geest-muziektheatervoorstelling ‘Het komt voor in de beste families’.
Meer media-initiatieven zitten nog in de pijplijn.
Nog niet zeker wat je dat weekend zoal kan organiseren binnen jouw organisatie? We hebben enkele creatieve ideeën gebundeld om je op weg te helpen!
Bekijk/download de inspiratiegids
Wie deelneemt, kan gepersonaliseerd promomateriaal aan gunstig tarief bestellen. Denk hierbij aan spandoeken, posters, flyers, audiovisueel materiaal ... Wij zorgen voor het drukken en het leveren. Ontvang je liever de digitale drukbestanden om zelf te personaliseren en te (laten) drukken? Dat kan ook.
Op de website van de Open Geestdagen, die wordt gelanceerd in juni, krijgt elke deelnemende organisatie een eigen gepersonaliseerde pagina waarop de werking en de activiteit(en) voorgesteld worden. Verder bezorgen we ook een communicatiegids met o.a. teksten en afbeeldingen die je kan gebruiken op sociale media.
We hopen dat de GGZ-sector massaal zal deelnemen aan de Open Geestdagen. Heb je ondertussen reeds interesse of vragen, aarzel niet en mail ons op [email protected] of [email protected]
Contacpersonen voor dit initiatief zijn: Marc Hellinckx (Te Gek!?) & Marlien De Coen (Te Gek!?, 10-daagse van de Geestelijke Gezondheid), Jens De Wulf & Lieve Dhaene (Zorgnet-Icuro) .
Benieuwd naar andere Te Gek!?-campagnes?
Please note, the translation with Google Translate is not always 100% correct, for which we apologize.
We offer this option to translate so that everyone has the chance to view this site in his or her own language.
Activate Translation-bar