Te Gek!? en HSP Vlaanderen willen met de campagne ‘Hoogsensitiviteit, (h)erkend?’ een licht werpen op de precieze betekenis van hoogsensitiviteit. Hebben hoogsensitieve mensen lange tenen? Stellen ze zich aan? Maken ze van een mug een olifant? Of zit er meer achter?
Over hoogsensitiviteit bestaan nog heel wat vooroordelen en misverstanden. Nochtans is ongeveer 15% van de bevolking hoogsensitief! Hoog tijd dus om de nood aan herkenbare verhalen tegemoet te komen en het inzicht aan te scherpen van mensen die zelf met hoogsensitiviteit te maken hebben en de mensen van in hun omgeving.
Hoogsensitiviteit kan immers een risicofactor zijn voor stress gerelateerde aandoeningen zoals depressie, burn-out, CVS en fibromyalgie bij volwassenen. Bij kinderen kan het leiden tot leer-, gedrags- en sociale problemen. Die problemen kunnen echter voorkomen worden wanneer zowel hoogsensitieve personen als hun omgeving met hoogsensitiviteit leren omgaan.
Met deze campagne willen we enerzijds mensen informeren en het gesprek rond hoogsensitiviteit op gang brengen, anderzijds is het onze doelstelling om een aantal vooroordelen en misverstanden uit de wereld te helpen.
Net daarom hebben we gekozen voor de slogan ‘Hoogsensitiviteit (h)erkend?’.
Meer wist-je-datjes kan je hier vinden
Campagnelied
Buurman en Tom Helsen schreven voor deze campagne het lied "Niets is wat het lijkt". Tom is zelf hoogsensitief en wilde daarover getuigen.
Muziek: BUURMAN en TOM HELSEN - Niets is wat het lijkt
Arrangement, opnames en mix: Koen Renders
Mastering : Staf Verbeeck
Video: Geert Verdickt
Licht: Michel Jacobs
Verder kijken, lezen en luisteren?
Activiteiten
Gedurende de campagne staan er tal van activiteiten en lezingen op het programma.
Tijdens de Dag van de Hoogsensitiviteit (op 1 november) brachten we onze campagne op de boekenbeurs uitgebreid onder de aandacht. Daarnaast organiseert de vzw HSP Vlaanderen heel wat lezingen over specifieke HSP-thema's. We sluiten de campagne af met de 'Dag van het gevoel' in oktober 2019.
Ga naar onze agenda voor alle activiteiten binnen de campagne
Deze campagne werd opgezet door:
Please note, the translation with Google Translate is not always 100% correct, for which we apologize.
We offer this option to translate so that everyone has the chance to view this site in his or her own language.
Activate Translation-bar