Campagne concept

Het ouderschap is een avontuur vol liefde, met ups en downs, maar soms ook met een tekort aan zuurstof. Prille ouders snakken vaak naar ademruimte.

Daarom lanceert Te Gek!?, samen met Kind en Gezin, Perinet en met de steun van de Vlaamse Overheid Departement Zorg, de campagne ‘Dat lucht op’. In deze campagne kiezen we voor de ballon als herkenbaar symbool. Bij een geboorte horen immers vaak geschenk- en geboorteballonnen. Maar net zoals een ballon kan ook een ouder leeglopen, en zonder energie en zuurstof vallen.

Onze oproep aan prille ouders is: “Laat eens een ballonnetje op!”. Want steun uit de omgeving kan écht opluchten. Van een pot soep tot een luisterend oor, kleine gebaren houden het gezin mee in de lucht. En wanneer de roze wolk een beetje te roze lijkt, is het tijd om die ballon te doorprikken en openlijk te praten over de uitdagingen van het prille ouderschap.

Met deze campagne willen we vele ballonnetjes samen laten opstijgen, want samen geven we zuurstof aan prille gezinnen. We bieden betrouwbare informatie, tips en echte verhalen van andere ouders, zodat iedereen meer veerkracht en ademruimte kan vinden.

Onze partners

Terug